matildaella

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av matildaella - 22 januari 2012 18:52

Rubriken lyder! snart dejta kudden och se vad morgondagen bjuder på helt enkelt. Har ätit mig proppmätt och myst med famila. Imorgon blir det kanske dans med mina bruuuudar. veckan som kommer känner jag på mig att den kommer bli bra, går i skolan tills Torsdag sen bär det av till vemdalen ( jaaaaaagggg läääääännnnggggtttaaarrr!! ) Men nu ska jag byta om till one piece o sen blir det att sova och ladda för en rolig måndag, måndagar är aldrig kul men aja. Hare så bra mina fina så hörs vi imorgon, puss <33 //Ella

Av matildaella - 22 januari 2012 17:00

Heej mina finaste! Idag så har jag vart med Ella hela dagen men jag skulle ringa min syssling men det vart inte så. Jag och Ella hade gjort jätte fina ''alla hjärtans dag kort'' och några muffins som vi sen sålde för tio och 20 kr. Det tog jätte lång tid att baka dom men dom vart ganska fina sen, kanske har någon bild. Just nu så sitter jag och skriver rent en sak till skolan imorrn. Nu har jag inte mkt mer att skriva så ha det så bra

// Matilda




Receptet:

  •  125 gram mjukt smör
  • 1,5 deciliter strösocker
  • 2 deciliter vetemjöl
  • 1 tesked bakpulver
  • 1 tesked vaniljsocker
  • 2 styckna ägg

Garnering:

  • 100 gram figurmarsipan
  • 3 deciliter florsocker + extra till bakbordet.
  • 2-3 matskedar vatten
  • silverfärgade sockerkulor

Gör så här:

  • Sätt ugnen på 175 grader. Fyll en plått med muffinsformar. Vispa smör och socker poröst.
  •  Blanda mjöl,bakpulver och vaniljsocker och sikta ner smeten. Tillsätt  äggen och vispa  till e ljus och jämn smet.
  • Häll upp smeten i formarna och låt dem grädda i 18-20 minuter till muffinsen har blivit gullene. Sen så låter du dom svlana på plåten i minst 15 minuter.
  • Strö ut lite florsocker på bordet och rulla ut marsipanen. Skär ut 12 hjärtan med en kniv.
  • Ha ner florsockret i en skål och ha i vattnet, sen så blandar du det så att det blir en jämn glasyr.
  • Bred glasyren på muffinsen och lägg sen på marsipan hjärtanrna. Dekorera med silverkulor och låt glasyren stelna före servering

                                               Det är värt att prova!


                                        

                                                  

                          Såhär vart resultatet!

Av matildaella - 22 januari 2012 16:50

Heej! Kom nyss in har gott från Matilda i mörkret, de var ju läääskigt. Aja. Stack till henne imorse efter jag hade duschat o gjort mig iordning. Vi typ bakade nån form av cupcakes hos henne, dem vart väl rätt så bra! Snart ska vi typ äta o det blir köttgryta, muuumma. Eftersom att jag åker till fjällen på Torsdag o min hund bet sönder mina fina  skidglasögon när han var valp så måste jag åka och köpa nya imorgon. kommer kanke ett inlägg ikväll innan jag dejtar kudden men vet inte riktigt. Jag och Matilda har funderat på att ha "vackans fråga " alltså ställer vi en fråga varje vecka så får man liksom svara på frågan genom att kommentera, jag tror det var så hon menade. Men håll koll . Nu ska jag äta o sen kanske städa rummet litegrann. Men ni får ha det så bra, puss <33 //Ella


 

                                               Ibland kan du vara riktigt söt!

Av matildaella - 22 januari 2012 11:04

Gomorgon mina finaste!! Nu har jag precis vaknat och så. Igår så var jag hos Ella typ hela kvällen vi hade as kul!

Jag gick hem vid tio elr nått sånt. Idag så kanske jag ska ringa min syssling elr  typ Manda elr Ella tror jag, har inte planerat något typ.

Herrå ha det så bra, kommer nog ett inlägg ikväll tror jag <33

// Matilda

ELLA OCH MATILDA

Ella- Jag heter Alltså Ella Stengaard, lever livet som det kommer i lilla Nyköping. Har stora intressen för dans, fotboll och foto! Ska försöka skriva så bra inlägg som möjligt. Ciao ;*

 

Matilda-  Jag heter Matilda Öhman och kommer driva den här bloggen tillsammans med Ella.jag är en glad tjej som tar dagen som den kommer. Vi har nästan samma intressen, stort intresse för foto och även dans.

Puss! :*

 

Hoppas ni gillar våran blogg och fortsätter läsa den, det gör de roligare att blogga!

 

L O V E

                  L O V E  

Kategorier

Letar du efter något?

Nya inlägg.

Omröstning

Något vi kan börja blogga om lite mer?
 Familjen
 Hiss/Diss
 Outfits
 Allt är redan perfekt

Gästboken

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards